Livram RAPID!

Cu ce a avut dreptate Einstein privitor la livrarea in comertul electronic

25 March, 2022

Conform teoriei relativitatii a lui Albert Einstein, nu exista un cadru absolut de referinta pentru timp, iar experienta timpului este intotdeauna in relatie cu altceva.Cand a postulat acest lucru in 1905, desigur, vorbea despre viteza spatiu-timp, dar in peisajul comertului electronic din 2022, ar fi putut la fel de usor sa discute despre intervalele de livrare.

Au trecut vremurile cand clientii erau perfect multumiti de transportul standard de trei pana la cinci zile.In toate categoriile, consumatorii de astazi doresc ca lucrurile sa fie livrate rapid.In timp ce brandurile se lupta sa tina pasul cu multitudinea de provocari de astazi, cum ar fi capacitatea de indeplinire insuficienta si constrangerile de expediere ale transportatorului, cercetarea noastra demonstreaza ca nu exista o definitie clara despre modul in care consumatorii definesc conceptul „rapid”.Sa privim mai indeaproape cum au aparut aceste asteptari nealiniate si ce pot face companiile in acest sens.
 

Marcile si consumatorii au definitii diferite ale livrarii „rapide”

Trilogia satisfactiei clientilor a fost de mult timp livrarea gratuita, pretul si recenziile pozitive. In afara de mancare si produse alimentare, viteza de livrare nu a fost considerata atat de importanta. Acest lucru nu mai reflecta realitatea. Amazon, desigur, a fost primul mare comerciant cu amanuntul care a lansat livrarea in aceeasi zi a articolelor care nu sunt produse alimentare, iar acest lucru a fost vazut ca un prevestitor pentru alte companii.

Dar Amazon a dat startul unui nou trend in materie de livrari rapide. In timp ce ei isi pot finanta preturile scazute si livrarea super-rapida cu profituri de la AWS si Prime, alte marci nu isi permit un astfel de lux. Intre timp, clientilor nu le pasa cum brandurile isi finanteaza serviciile, ei vor doar ceea ce au comandat sa fie livrat cat mai curand.Problema este ca unii clienti au ajuns sa se astepte la livrare extrem de rapida, chiar mai devreme decat sunt pregatite majoritatea marcilor sa ofere: in timp ce 61% dintre consumatorii intervievati definesc ‘’livrarea rapida’’ca fiind efectuata in ziua urmatoare sau in aceeasi zi, 77% dintre comercianti au definit-o ca fiind finalizata la un termen de doua zile sau chiar mai lent.

18% dintre marci cred ca ‘’rapid’’inseamna a doua zi sau chiar si mai devreme, in timp ce mai mult de jumatate dintre consumatori se asteapta la o livrare mult mai rapida.

Livrarea gratuita in doua zile este o miza importanta pentru consumatori, iar brandurile nu fac fata asteptarilor

Sa luam in calcul transportul de doua zile.Candva considerata ca fiind rapida, aceasta viteza de livrare este acum noul standard in randul consumatorilor.Dintre clientii intervievati, 92% doresc ca firmele sa ofere transport in doua zile, iar aproape unul din patru cumparatori spun ca transportul gratuit in doua zile este esential pentru a face o achizitie.

Daca optiunea nu exista, atunci acest lucru va fi o pierdere semnificativa pentru comerciant.Peste 40% dintre marcile pe care le-am chestionat nu ofera deloc livrare in doua zile (chiar daca este platita sau nu) si aproximativ jumatate din grupul respectiv nu intentioneaza sa schimbe acest lucru.Cand vine vorba de livrare gratuita in doua zile, cifrele sunt mai mari: 68% dintre marcile intervievate nu cred ca transportul in doua zile este o cerinta pentru a ramane competitivi.

Livrarea in aceeasi zi este pe cale sa devina un nou standard

Asteptarile consumatorilor sunt, din pacate, un clichet unidirectional.Pe masura ce ne-am obisnuit cu livrarea de doua zile ca fiind practica standard, multi consumatori incep sa-si doreasca lucrurile sa se miste mai repede:  81% dintre consumatori au mai multe sanse sa cumpere ceva daca ar putea primi livrarea in aceeasi zi.Era digitala ne-a antrenat sa ne asteptam la satisfactii imediate, iar comertul electronic nu este scutit de aceasta noua atitudine.

Potrivit Research and Markets, piata de livrare in aceeasi zi din Romania este gata sa creasca cu 1,8 miliarde de dolari in urmatorii patru ani.Aceasta proiectie masiva are sens atunci cand luati in considerare cat de mult pretuiesc consumatorii livrarea in aceeasi zi.Potrivit cercetarii noastre, 67% dintre consumatori sunt dispusi sa plateasca pentru livrarea in aceeasi zi, ceea ce este deosebit de semnificativ, avand in vedere ca oamenii s-au obisnuit cu transportul gratuit.Viteza de livrare reprezinta factorul cheie. Intre timp, doar 25% dintre marcile analizate ofera chiar si livrare platita in aceeasi zi ca serviciu, iar 64% nu cred ca este o cerinta pentru a ramane competitivi.

Brandurile stiu ca viteza va fi esentiala in viitor, dar nu isi dau seama ca este deja esentiala astazi

Marcile nu sunt oarbe la asteptarile in evolutie ale consumatorilor.Pur si simplu nu vad cat de rapid are loc aceasta evolutie.Cand vine vorba de expedierea in ziua urmatoare, 49% dintre companiile intervievate cred ca aceasta va fi importanta intr-un an si 73% cred ca va fi importanta in doi ani.

Pentru transportul in aceeasi zi, aceste cifre au fost de 41%, respectiv 63%.Problema este ca si intr-un an este prea lent, consumatorii doresc o satisfactie imediata.

 

De ce persista acest decalaj si cum il pot combate marcile

Este clar de ce exista acest decalaj intre ofertele comerciantilor si asteptarile consumatorilor.Adevarul este ca e foarte dificil pentru companii sa faca expedierea mai rapida in infrastructura lanturilor de aprovizionare existente.Avand in vedere ca majoritatea marcilor se bazeaza pe depozite centralizate din zonele extra urbane, livrarea de bunuri catre consumatori chiar si in doua zile este o propunere dificila din punct de vedere operational, strategic si financiar.

Asta nu inseamna ca marcile trebuie sa renunte la strategia de executie existenta si la infrastructurile pe care le-au construit in ani de zile, si in care au investit milioane, dar este timpul ca acestea sa-si sporeasca operatiunile cu o strategie robusta de executie. Ei pot face acest lucru prin gasirea unui partener logistic pe termen lung care sa isi poata distribui strategic inventarul in imediata apropiere a clientilor lor, reducand substantial distantele si costurile de livrare.

Prin sistemul de automatizare, acest tip de strategie pune in valoare expedierea produsului conform asteptarilor clientilor, o livrare ce depaseste timpul standard de livrare a comenzii.

Transportul standard

Prin valorificarea procesului de automatizare, acest tip de strategie de indeplinire distribuita poate chiar promite livrari la cerere la economii unitare care depasesc transportul standard.Einstein, din nou, rezuma clar lucrurile: ,,Nu ne putem rezolva problemele cu aceeasi gandire pe care am folosit-o cand le-am creat.’’Este timpul ca marcile sa intre in noua lume curajoasa a asteptarilor privind livrarea si vor avea nevoie de o abordare fundamental diferita pentru a face asta.

  • Orar Luni - Duminica: 9:00 -21:00
  • Telefon 0770 967 231
  • Adresa Bacau, Str. Ana Ipatescu nr. 2